Nie jest tajemnicą, że niemal wszyscy korzystają z mediów społecznościowych. Od dzieci z podstawówki do lokalnego sklepu ze słodyczami, a nawet Prezydenta Polski. Media społecznościowe wykorzystywane są do dzielenia się swoimi ideałami, pomysłami, do promowania produktów czy łączenia ludzi.
Żeby to czym się dzielisz było dobrze odbierane w mediach społecznościowych musi być wartościowe i przede wszystkim skierowane do odpowiedniej grupy docelowej. Wpisy czy ogłoszenia bezsprzecznie mają najlepszy odbiór kiedy czytają je właściwi ludzie. Oczywistym więc jest, że niedostosowanie tematyki wpisu do ludzi, którzy go przeczytają może przynieść bardzo negatywne skutki. Doskonałym przykładem jest reklama kijków trekkingowych, jeśli jej odbiorcą jest ktoś sparaliżowany, bądź reklama pączka skierowana do kogoś z nietolerancją glutenu.
Przeczytaj ten artykuł i pozwól sobie uniknąć takich wpadek. Poniżej kilka sposobów na to jak poprawić swoją promocję w mediach społecznościowych czy na blogu.
Tworzenie wpisu
Treść która jest świeża, unikalna, ekscytująca i ponadczasowo wartościowa często ma niesamowity odbiór, ale są też inne sposoby, aby zapewnić sobie interakcje ze strony użytkowników w internecie. Tworzenie wpisów, które odnoszą się do aktualnych trendów może być bardzo proste jeśli wiesz gdzie szukać tematów i pomysłów. Poniżej kilka dobrych miejsc, gdzie warto zacząć:
- Wyszukiwanie zaawansowane na Twitterze jest świetnym źródłem, dzięki któremu możemy odnaleźć wiele pomocnych i odmiennych uwag różnych ludzi na temat bieżących wydarzeń.
- Trendsmap.com – możemy się tutaj dowiedzieć jakie #hashtagi są najczęściej dodawane do wpisów z Twittera w różnych miejscach świata.
- Google Trends umożliwia nam sprawdzenie jakie artykuły danego dnia były najczęściej czytane przez użytkowników wyszukiwarki Google. Możemy również się dowiedzieć między innymi jakie Filmy czy Muzyka były najczęściej wyszukiwane. Znajdziemy tam również zestawienie najpopularniejszych filmów w ostatnich 24-godzinach na YouTube.
- Kanał RSS – Jeżeli nie subskrybujesz blogów czy stron, z których czerpiesz inspiracje, a tym samym nie otrzymujesz żadnego newslettera wysyłanego na maila z informacją o najnowszych wpisach, sprawdź czy administrator serwisu posiada kanał RSS. Obserwując wiele różnych kanałów RSS możesz w łatwy i przyjemny sposób być na bieżąco z dodawaną na nie treścią nie musząc skakać z strony na stronę. Dzięki temu możesz bardzo szybko tworzyć kolejne wpisy dla siebie. Pamiętaj, że nowości interesują ludzi najbardziej.
Media Społecznościowe kochają obrazki!
Wszyscy kochają odpowiednio dobrane do treści obrazki. Wpis na Facebooku zawierający ciekawy obrazek ma średnio 53% więcej polubień oraz 104% więcej komentarzy! Twitter dominuje jako platforma bazująca na krótkim tekście, jednakże nawet tweety z obrazkami są odbierane dużo lepiej. Obrazki na Twitterze zwiększają kliknięcia o średnio 36%, zapewniają 31% więcej wizyt na stronę artykułu, są retweetowane 41% częściej, 48% częściej są dodawane do ulubionych oraz dają, aż 55% więcej szansy, że Twój wpis trafi do odpowiedniego człowieka. Morał z tej historii jest prosty. Używaj obrazków za każdy razem kiedy dodajesz wpis, szczególnie taki promujący Twojego bloga w mediach społecznościowych.
Dzielenie się wpisami
Istnieją dziesiątki artykułów zawierających porady na temat promowania bloga w mediach społecznościowych, ale najlepsza myśl jaką usłyszałem wyszła od człowieka, który umarł jeszcze zanim powstała pierwsza wirtualna społeczność. Dale Carnegie powiedział „W dwa miesiące możesz zdobyć więcej przyjaciół, interesując się innymi ludźmi, niż w ciągu dwóch lat, usiłując zainteresować sobą innych.” Takie podejście idealnie sprawdza się szczególnie w mediach społecznościowych.
Odwiedzaj blogi ludzi piszących o podobnych rzeczach co Ty. Nazwijmy ich sąsiadami. Czytaj artykuły swoich sąsiadów, wspominaj o ich artykułach w swoich, podając link do ich bloga, angażuj się w komentowanie tego co piszą. Im częściej będziesz to robił, tym bardziej ruch na Twoim blogu będzie się wzmagał. Poza interakcją ze strony Twoich sąsiadów, ludzie odwiedzający ich blogi zajrzą również na Twój. Szczególnie wtedy kiedy Twój komentarz będzie najbardziej widoczny – czyli im wcześniej go dodasz.
Udostępnianie wpisów o określonych porach!
Nie każdy sklep ma tyle samo klientów, ale wszystkie media społecznościowe mają najlepsze i najgorsze godziny na aktywność. Poniżej zamieszczę zestawienie najlepszych oraz najgorszych godzin, w których warto dodawać wpisy. Miej na uwadze, że najlepszy czas dla większości z nich, może nie być najlepszym czasem dla Ciebie.
Szczyt: 15:00 Środa
Najlepsze godziny: 12:00 – 16:00 Dni powszednie
Najgorsze godziny: Weekendy, przed 8:00, po 20:00
Szczyt: Poniedziałek – Wtorek 9:00 – 15:00
Najlepsze godziny: Poniedziałek – Wtorek 13:00 – 15:00
Najgorsze godziny: Piątek po północy, codziennie po 20:00
Szczyt: Wtorek – Czwartek w południe i o 17:00 – 18:00
Najlepsze godziny: Środowe południe
Najgorsze godziny: Poniedziałek i Piątek, 22:00 – 6:00
Google+
Szczyt: Dni powszednie 9:00 – 10:00
Najlepsze godziny: Środa 9:00
Najgorsze godziny: Weekendy, przed 8:00, po 15:00
Szczyt: Piątek 15:00
Najlepsze godziny: Sobota rano
Najgorsze godziny: W dni powszednie podczas godzin pracy
Tumblr
Szczyt: Niedziela – Wtorek 19:00 – 22:00
Najlepsze godziny: Piątek 19:00
Najgorsze godziny: Przed 16:00
Być może z jakiegoś powodu nie będziesz w stanie zawsze o tych najlepszych dla Ciebie godzinach udostępnić wpisu z bloga na Twojej platformie społecznościowej. Z pomocą przychodzą narzędzia, które zrobią to za Ciebie automatycznie. Niektóre z nich są darmowe – wystarczy poszukać . Innym ciekawym sposobem wykorzystania takich narzędzi jest możliwość stworzenia przypomnienia typu „Pamiętacie o czym pisaliśmy w zeszłym tygodniu”? I udostępnienie treści ponownie w idealnych dla nas godzinach. Na pewno znajdą się osoby, które przegapiły informacje o wpisie w zeszłym tygodniu.
Więcej porad marketingowych w mediach społecznościowych
Te porady i sztuczki na temat tego jak wypromować swojego bloga przez media społecznościowe są świetnym sposobem prowadzenia kampanii marketingowej wykorzystywanym przez wielkie firmy. Każda z wymienionych tutaj platform społecznościowych posiada różnych odbiorców, więc nie każda z nich nada się do promowania Twojego bloga. Skoncentruj się na tej platformie, która jest najbardziej oblegana przez Twoją grupę docelową. Skup się na tych tematach przy których Twoi czytelnicy najchętniej dokonują interakcji z Twoim blogiem – wyświetlenia, komentarze.