W tym wpisie dowiesz się, jak dodać i zweryfikować stronę www za pomocą Narzędzia Google dla Webmasterów (Google Webmaster Tools). Jednak zanim do tego przejdziemy dowiedzmy się do czego w ogóle służą wspomniane narzędzia.
Przede wszystkim:
- Pozwolą Ci poinformować Google o Twojej stronie www
- Uzyskasz informacje o problemach związanych z Twoją stroną np. uszkodzonych linkach lub z dostępem robotów Google do witryny
- Dowiesz się jakie słowa kluczowe kierują do Twojej strony
- Sprawdzisz jakie linki kierują do zgłoszonej strony
Są to tylko podstawowe funkcje GWT, jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego narzędzia proponuję zapoznać się z działem pomocy Google dla webmasterów https://www.google.pl/intl/pl/webmasters/support/ Znajdziesz tam wiele cennych informacji, które pozwolą Ci poprawić SEO, treści i kwestie bezpieczeństwa Twojej strony.
Jak dodać i zweryfikować witrynę w Google Webmaster Tools?
Jeśli masz nową stronę lub obecna została przeniesiona na nową domenę, musisz koniecznie dodać i zweryfikować swoją witrynę. Dodanie strony internetowej do GMT jest bardzo proste i zajmuje dosłownie kilka chwil.
KROK 1
Po pierwsze zaloguj się przy użyciu konta Google na stronę Google Webmaster Tools https://www.google.com/webmasters/tools/. Jeśli nie posiadasz, niestety musisz je założyć. (konto Gmail można założyć pod tym adresem https://accounts.google.com/SignUp?hl=pl )
KROK 2
Po zalogowaniu w usłudze pojawi się strona główna Search Console. We wskazanym miejscu wklej pełny adres strony www, którą chcesz zweryfikować i kliknij przycisk Dodaj.
KROK 3
Przejdź do ekranu odpowiedzialnego za weryfikację witryny.
Aby potwierdzić własność strony należy skorzystać z jednej z poniższych metod:
- Plik HTML – należy pobrać wskazany przez Google plik weryfikacyjny HTML i umieścić go w katalogu głównym, bezpośrednio na serwerze, na którym znajduje się strona.
- Tag HTML – w zakładce „Metody alternatywne” skopiuj metatag wskazany przez Google i dodaj go do kodu źródłowego strony głównej w sekcji <head>, przed pierwszą sekcją <body>.
- Dostawca nazwy domeny – w celu użycia tej metody, konieczne jest posiadanie danych logowania do dostawcy Twojej domeny np. atthost.pl i dodania tam nowego rekordu DNS.
- Google Analytics – jedna z najprostszych metod, o ile mamy wcześniej zainstalowany poprawnie asynchroniczny kod śledzenia Analytics. Aby to sprawdzić należy kliknąć „Weryfikuj”. Jeśli wszystko jest poprawnie, proces weryfikacji zakończy się pomyślnie, jeśli nie Google poinformuje Cię o tym. Przy tej metodzie należy pamiętać, że trzeba być administratorem konta w Google Analytics, na tym samym koncie Google, na którym weryfikujemy witrynę
Po wybraniu którejkolwiek z powyższych metod Google sprawdzi, czy weryfikacja przebiegła pomyślnie i wyświetli komunikat „Zweryfikowano pomyślnie”. Możesz teraz np. dodać mapę strony, nadać uprawnienia do narzędzi innym osobom i cieszyć się pozostałymi opcjami Google Webmaster Tools, które postaramy się dla Was opisać w następnych wpisach.